Amateur Radio Situation Report from OE5BTO (Austrian amateur radio operator aboard sailboat in Fiji)

Amateur Radio operator OE5BTO sent the following information 20 Feb 2016 08:03GMT

First as originally sent (in German)

Ursprüngliche Nachricht Von OE5BTO Winlink org Datum 20 02 2016 08 03 GMT 01 00 An angelo gun computer de Cc tbaumann1 gmx net ea7662 sailmail com DH5DAM Winlink org muest gmx at calamares live at Betreff TC Winston Gruppe 5 über die Tartaruga

Hallo ihr lieben Freunde TC hat sehr viel nieder gemacht in Fiji Kein Funknetz kein Strom usw In der Marina Savusavu liegen 9 Schiffe an Land In der Copra oder Waitui sieht man mit dem Glas viele krumme Masten Am VHF ist kein Bekannter Ruf mehr Ich habs nur überstanden weil ich 4 Anker drausen hatte Als der 4 gegen Norden nicht gehalten hat haben die 3 Helix versagt und ich bin richtung Land Mole getrifftet habe die Motoren vollgas gegeben wurde langsamer bis dann meine 3 Anker hielten Jetzt um 18 Uhr hat nur noch 22 30kn und manche Böen gehen bis 38kn Windspitze könnte um die 60 70 kn gewesen sein Höre gerade Ulani hat großen Schaden LG aus Savusavu Joachim

And as translated into English by translate.google.com

Original Message From OE5BTO Winlink org Date 20:02 2016 08 03 01 00 GMT At angelo gun computer de Cc tbaumann1 gmx net ea7662 sail mail com DH5DAM Winlink org müst gmx at calamares live at TC Subject Winston Group 5 on the Tartaruga

Hello dear friends TC has a lot massacred in Fiji No wireless network no electricity, etc. In the Marina Savusavu 9 vessels on land are in the copra or Waitui one sees the glass many crooked poles at VHF is not known reputation more I have it only survived has because I had drausen 4 anchor as the 4 to the north do not have kept the 3 helix failed and I am directional country have getrifftet Mole engines was vollgas added slowly until then my 3 anchor held now at 18 o'clock has only 22 30kn and some gusts go to 38kN gust might to 60 70 kn been his charts just Ulani has great harm LG from Savusavu Joachim

Related