افرادی که واکسن فایزر- بیون‌تک تزریق می‌کنند ناقل کرونا نیستند

یک بررسی مطالعاتی گسترده از سوی دولت اسرائیل نشان می‌دهد واکسن فایزر-بیون‌تک به میزان قابل توجهی ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد. این واکسن ویروس کرونا را منتقل نمی‌کند و "امید بازگشت به زندگی عادی" را بیشتر کرده است.

بررسی مطالعاتی جدید در ارتباط با واکسیناسیون با واکسن مشترک دو شرکت آمریکایی و آلمانی فایزر ـ بیون‌تک در اسرائيل نشان می‌دهد که ویروس کرونا توسط افرادی که واکسینه شده‌اند انتقال پیدا نمی‌کند.

وزارت بهداشت اسرائیل و شرکت داروسازی فایزر-بیون‌تک مشترکا این موضوع را تائید کرده‌اند.

روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاک" گزارش داد، طبق داده‌های جدید واکسن فایزر- بیون‌تک ۹۰درصد در برابر انتقال ویروس کرونا محافظت می‌کند. یافته‌های جدید براساس داده‌های بیش از یک میلیون اسرائیلی که واکسینه شده‌اند به دست آمده است.

افراد واکسینه شده در برابر ویروس کرونا مصون هستند و ناقل ویروس کرونا شمرده نمی‌شوند.

کارل لاوترباخ، یکی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان از حزب سوسیال دموکرات آلمان اظهار امیدواری کرد که بر اساس داده‌های تازه‌ای که درباره واکسن فایزر-بیون‌تک منتشر شده می‌توان به ایمنی جمعی دست یافت. 

به گفته این کارشناس، ارزیابی‌های جدید از اهمیت بالایی برخوردارند و اولین نشانه واضحی است که افراد واکسینه شده بعد از واکسیناسیون ناقل ویروس کرونا نیستید. به گفته لاوترباخ، واکسیناسیون موجب ایمنی جمعی می‌شود و بازگشت به زندگی عادی را امکان‌پذیر می‌کند.

طبق داده‌های جدید واکسن فایزر- بیون‌تک، پس از تزریق دو دوز تقریباً ۹۶ درصد موثر است. وزارت بهداشت اسرائیل هم این داده‌ها را تائید کرده و گفته است یک هفته بعد از تزریق دوز دوم، اثربخشی واکسن فایزر-بیون‌تک ۹۱/۹ درصد بوده و این رقم در دوهفته بعد از تزریق دوز دوم ۹۵/۸ درصد بوده است.

داده‌های جدید کارآیی بالای واکسن فایزر-بیون‌تک را که قبلا  در مطالعات بالینی اعلام شده بود را نیز تأیید کرده است. 

تزریق واکسن فایزر در اسرائیل ۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آغاز شد. واکسیناسیون عمومی در اسرائیل در مقایسه با سایر کشورها بسیار سریع پیش رفت. این کشور با ۹ میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت، در واکسینه کردن شهروندانش در سطح جهان پیشگام محسوب می‌شود.

وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد که تاکنون به چهار میلیون و ۲۵۰هزار نفر حداقل یک دوز واکسن کرونا تزریق شده و دو میلیون و ۸۸۰هزار نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند.

در اسرائیل افراد بالای ۱۶ سال نیز اکنون می‌توانند واکسینه شوند. مدارس و بسیاری از فروشگاه‌ها به دلیل بهبود شرایط کرونا در این کشور می‌توانند دوباره فعالیت خود را از سر گیرند.

 

https://www.dw.com/fa-ir/افرادی-که-واکسن-فایزر-بیونتک-تزریق-میکنند-ناقل-کرونا-نیستند/a-56641773