هند در یک روز به ده میلیون نفر واکسین کووید۱۹ تطبیق کرد

مقام‌ها در هند گفته اند که مسوولان صحی آن کشور روز جمعه توانستند در یک روز به ده میلیون هندی واکسین کووید۱۹ تطبیق کنند. ریکارد قبلی تطبیق واکسین کووید۱۹ در یک روز در هند ۹.۲ میلیون دوز در یک روز بود.

حکومت هند پس از آن به خاطر رسیدگی نابسنده به همه‌گیری کروناویروس به باد انتقاد گرفته شد که موج جدید کووید۱۹ در ماه‌های اپریل و می جان بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در این کشور گرفت.

نرندرا مودی، صدر اعظم هند در یک پیام تویتر از سرعت روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در آن کشور به عنوان "شهکار بزرگ" تمجید کرده و این دستآورد را برای تطبیق کنندگان و دریافت کنندگان واکسین مبارکباد گفته است.

حکومت هند در نظر دارد که تا پایان سال روان کم از کم ۱.۱ میلیارد نفر از جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری آن کشور واکسین کووید۱۹ دریافت کنند، اما کمبود، سردرگمی‌های اداری و امتناع شماری مردم از گرفتن واکسین، چالش‌هایی را فرا راه تحقق این هدف ایجاد کرده است.

از آغاز روند تطبیق سرتاسری واکسین کووید۱۹ در هند در ماه جنوری سال روان تا کنون ۱۵ درصد جمعیت آن کشور هر دو دوز این واکسین را دریافت کرده اند.

پس از موج مرگبار کووید۱۹ در ماه‌های اپریل و می در هند که زیربنای از قبل ضعیف صحی آن کشور را زیر فشار مضاعف قرار داد، اکنون شمار واقعات مثبت این بیماری در آن کشور کاهش یافته است.

با اینحال، مقام‌های هندی گزارش داده اند که روز شنبه ۴۶ هزار واقعۀ مثبت و بیش از ۵۰۰ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ در آن کشور ثبت شده است.

اکنون تقریباً تمام محدودیت‌های گشت و گذار و فعالیت‌ها در هند برداشته شده است، هرچند کارشناسان صحی هشدار داده اند که با آغاز جشنواره‌های فصلی در ماه آینده، موج تازۀ کووید۱۹ نیز در راه است.

هند با ثبت حدود ۳۲.۷ میلیون مورد مثبت کووید۱۹ و نزدیک به ۴۳۸ هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری، پس از ایالات متحده دومین کشور جهان است که بیشترین شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را دارد.

 

https://www.darivoa.com/a/india-vaccinated-10-million-people-in-one-day/6078037.html